Wednesday 10 February 2010

Beograd - 6 feb


Alin imi propune o tura de trekking in Retezat, dar cand ma uit la degetele de la picioare vad ca nu si-au recapatat culoarea normala... decid sa raman la oras. Insa vineri vine salvarea mea: un maraton de boulder la Belgrad!
Maraton suna bine! Boulder... nu imi incap degetele in papucii de catarat! Asadar ma alaturi echipei de tropaiala si vizitez orasul alb. Echipa este formata din Markus si Diana, iar Markus a fost cel care s-a documentat cu ce ar fi de vazut, asadar mergem pe mana lui, stim ca face treaba buna.

Markus si Diana

Vinca

Bate vantul

Unde merge sa ne incalzim?

Incepem plimbarea cu vizitarea celui mai vechi asezamant care dateaza din 4800IH, Vinca. Desi am considerat ca este mai bine sa nu merg la munte si am ales sa vizitez Beogradul, se pare ca si aceasta excursie este cam extrema pentru degetele mele. Dupa vreo 2 ore de mers prin frig, degetele incep sa ma doara. Facem prima pauza de ceai, placinta si de incalzit degetele, apoi ne indreptam pasii spre cealalta parte a centrului, spre catedrala Sf Sava.

Biserica Sf Sava

Trecem sa vedem si gara, cautam birtul garii sa ne mai incalzim si ne oprim la un shake de biscuiti delicios, dar cam dulce pentru gustul meu. Seara se incheie cu o cina copioasa si cu drumul inapoi spre casa.

Alternative la mersul pe munte

Acasa aud din noul cuvantul maraton. Un concurs de alergat la Iulius Mall, Maratonul Dragostei. Nu agreez aceasta sarbatoare, dar daca tot merg la Mall la antrenamente, de ce nu as participa si la aceast concurs?
Regulamentul este foarte prost gandit. Desi unii s-au plans anul trecut de el, se pare ca nu l-au schimbat. Care ar fi acest regulament? De luni pana sambata fiecare alearga cat poate de mult pe banda cu o inclinatie de 5%. Fetele au la dispozitie 40min, iar baietii 30min. Avantajul este extrem de mare pentru fete. Se premiaza cine alearga 2km, 3km, 4 km sau 5km. Iar cel mai bun din fiecare zi se califica in finala de duminica. Cu acest regulament l-as bate pe Alin, desi clar nu sunt mai buna ca el. In finala orice baiat calificat m-ar intrece, deoarece toata lumea are 1h la dispozitie, atat fetele cat si baietii.
Ma inscriu cu gandul sa iau premiul de 5km, dar totusi sa alerg cat pot. Cand ajung la fata locului vad un tip ce alearga impresionant de bine si scoate o distanta super buna 7.64km. Fata de recordul zilei precedente care este cu 1km mai putin. Imi dau seama ca imi va fi f greu sa-i depasesc recordul, dar ma hotarasc ca in cazul in care pot sa-i dobor recordul, ma voi opri. Ce rost are sa-l scot din finala cand eu nu am nici o sansa acolo?
Incept sa alerg cu 10.5km/h, maresc la 11.5km/h si dupa nici 5min imi simt niste muschi de la picioare. Hmm cu o zi inainte am lucra picioare la sala si acuma ma resimt. Foarte desteapta miscarea mea! Incepe sa imi fie foarte cald si gura imi este uscata mereu, chiar daca beau des apa. Reflectoarele ma super incalzesc si scad viteza incet incet.
Imi este foarte greu si ma hotarat ca dupa 5km ma voi opri, dar Razvan ma bine dispune cu niste minipancarde de incurajari: "Ciao Cucu!", "Hai ca poti!", "Minim 6,31km", "tu esti NR.1", "Alergi pe munte!" si "Fan club Gianina". Ma amuza incurajarile lui Razvan si mai ales idee ingenioasa pe care a avut-o. 6.31km fiind distanta lui din concurs. Asadar renunti la gandul sa ma opresc la 5km, daca "fanii" vor mai mult, trebuie sa alerg mai mult.
Lui Razvan si Moni i se alatura si Alin cu Alex. Alex o alta sustinatoare care ma bine dispune cu incurajarile ei: "Hai Gianina!", "Ai facut muschi de cand alergi!", "Hai Gianina!", "Hai Gianina".
Cu greu se scurg cele 40min in care reusesc sa alerg 7.2km. Asadar finalistul zilei de astazi, Mihai, mi-a dat un stadion (400m), cu tot avansul meu de 10min. Merita felicitari, asadar primul lucru pe care il fac il felicit si ii spun nu am putut sa ii dobor recordul, dar ii marturisesc ca si daca as fi putut, nu as fi facut-o. In intreb daca participa la maratoane si aflu ca este sportiv de performanta. Vroiam sa-l invit la Hercules Maraton, dar imi spune ca nu se baga la astfel de concursuri, fiind performer, un astfel de concurs il scoate din uz mult timp.
In final sunt multumita de mine, am alergat peste 7km, distanta depasita in 2 zile doar de mine si de Mihai.
Degetele? Degetele nu ma dor, am putut alerg foarte bine, dar tot negre, mov, portocali si albe sunt.

1 comment:

Ioan said...

Super treaba asta cu maratoanele, nu doar ca sportul e foarte sanatos, dar te face sa-ti depasesti limitele, sa incerci sa devii mai bun... Si-apoi asta chiar e o realizare. Sa fii mai bun... (nu neaparat decat altii, dar decat tine insuti - cel din trecut).