Thursday 1 May 2008

Prin cheile Tzasnei si Crovuri - 1 mai

Dimineatza de 1 mai m-a gasit in campingul de la Herculane, asta dupa ce cu o zi inainte ploaia torentiala de o ora ne-a gonit pe toti la vale din zona Bobotului. Ezitand intre o tura de bike si una de trekking... pana la urma castiga trekkingul.
Impreuna cu Radu, Cata si Andrei, fratele lui Cata, plecam spre cheile Tzasnei si crovuri.
Le sugerez baietzilor ca ar fi bine sa lasam o masina la Dumbrava si una sa o ducem la km20, pe cand coboram sa ne scuteasca de marshul pe asfalt. Zis si facut... Cata si Radu se ocupa de operatiunea masini, iar eu si Andrei o luam incet pe chei in sus.

Pinul negru de banat din cheile Tzasnei

Inainte de moara ne ajung si baietzii din urma si cum ei nu au mai fost pe traseul acesta (chei-crovuri) sunt un fel de ghid. Grabita cum sunt de felul meu... nu fac exceptie nici acuma... si ma grabesc repede repede sa o luam in sus... spre Pietrele Albe. Asa ca o luam matematic pe culme, prin padure si pe stanci... ajungem direct pe varf. Padurea, desi nu este trezita complet la viatza (mai sus pomii inca nu au infrunzit) ne ingreuneaza uneori urcusuhul... iar cei cu pantaloni scurtzi (Radu si cu mine) ne cam zgariem pe picioare... vorba lui Radu (anul asta nu putem participa la Miss, dar macar ne putem uita). Iesitzi din padure realizez ca data trecuta nu am urcat asa direct si am inceput urcushul din poiana Bechet.

Cata si Radu

Cata... cu sigurantza nu pe aici ii drumul

Si totusi am ajuns sus

Ajunsi in creasta scapam de teroarea desisului, iar pe mine ma apuca teroarea viperelor. Acum 2 ani am vazut o vipera in zona... asa ca ii fac atenti pe baietzi sa fie cu ochii in patru.

Prin padure deja ii alta treaba

Iata si crovurile in splendoare lor, iar cerul cu tot soiul de nori le face si mai fotogenice. Prin crovuri marshaluim destul de repede, desi este frumos si ne simtzim invitatzi la "perdut vremea", dar din pacate am plecat cam tarziu in tura, pe la 11 jumate, iar Radu plange de foame si viseaza la cloaca.

Se vad si crovurile
Cata, Radu si cu mine

Nori negri deasupra de crovuri

La pascut prin corvuri

Cine sunteti voi?

Ajunsi la sosea (in jur de ora 18) din crovul mare, urmarind crucea albastra, baietzii ma duc inapoi la Alin la Bobot si apoi ei fac cale intoarsa spre Herculane pentru papa bun si baie la cloaca. Eu ma multumesc cu papa bun facut la primus si "baie" in Cerna.

1 comment:

Unknown said...

nu urca nimeni pe marcajul din capatul poienii spre Pietrele Albe???
Este in stanga dupa ce treci de cei cativa copaci seculari din capatul poienii urca pe un scurt horn iar apoi lejer prin padure.

Dan C.