Tuesday 16 January 2007

Stubai Glescher 6-13 ian

Tocmai ce m-am intors dupa o saptamana de ski in Austria. Am fost in zona Innsbruck pe Stubai Gletscher. Pentru mine fiind la prima iesire la ski in afara partiilor noastre a fost ceva cu totul deosebit : o sumedenie de partii pt orice nivel intre 2300-3200m altitudine, transport pe cablu rapid si eficient fara cozi ca si la noi :D (telescaunele cu bubble puteau lua cate 6 oameni odata la 6sec), o gramada de facilitatzi - ski-pass-ul itzi asigura transport gratuit pe valea Stubai-ulu, autobuzul venea la intervale regulate si te ducea la statzia de gondole.

Ce de muntzi au astia

La plaja

Am avut noroc ca am fost intr-o statziune de altitudine... se incalzise vremea, la stiri aratau 17grC in Viena, copaci ce infloreau si oameni bucurandu-se de caldura placuta, noi in schimb ne temeam sa nu se inmoaie zapada... dar am avut noroc ca altitudinea si-a spus cuvantul, intr-o dimineatza ploua pana pe la 2000m, dar mai sus era ninsoare, asa ca n-am avut probleme. Oricum in multe statziuni era criza de zapada si aici spuneau cei care cunosteau zona ca nu mai vazusera ghetzarul atat de descoperit pe timp de iarna, insa a fost zapada excelenta pt ski aprox 100cm.

Cate ture ne-am dat?

Doar pe aici ii voie

Oricum era nebunie sa cobor la fiecare tura cate 1000m diferentza de nivel, aveam timp sa gust placerea schiatului. Si in pauzele de ski oriunde priveam era o mare nesfarsita de creste si piscuri inzapezite, se vedea pana hat departe spre Alpii Dolomitzi, se vedea Marmolada.
Intr-una din zile am coborat pana la statzia de plecare a tele-gondolelor adica punctul cel mai de jos aflat la 1750m, deci se putea skia 1500m diferentza de nivel.

Pe unde sa ma mai dau?

Se vede Italia

Concluzia: nu e rentabil sa mergi la ski de partie in Romania... atat din punct de vedere al costurilor, cat si al facilitatzilor... la fel ca in multe alte domenii si la ski suntem la zeci de ani in urma fatza de restul Europei.

Ptiu ce de creste

Un varfuletz semetz

Da-i la vale

Indiei citind urme

No comments: